Sunday, July 4, 2010

24 TAHUN.....






24 tahun...
Salam..dah lama rasenyer aku tak menulis kat blog aku ni..Hari ni aku menulis sempena kelahiran aku yang ke-24..Wahhh...hahaha..dah makin tue..rase cepat jer masa berlalu...24 tahun aku hidup di dunia bersama keluarga & kawan2...
Banyak pekara yang telah mendewasakan diri aku..mengenali  pelbagai jenis manusia ...Tentang kejujuran dalam perhubungan..tentang Hati & Perasaan.. Pahit manis aku lalui  hanya DIA saja yang tahu...ade pekara yang terlalu sukar untuk aku lalui & untuk aku terima..tapi itu semua dugaan dariNYA sebagai ujian..kadang2 kita terima ujian dariNYA dalam keadaan tidak bersedia..kadang2 kebahagiaan yang diberikan  pada kita tanpa kita sedar..ape yang terjadi dalam kehidupan kite seharian,perlulah muhasabah diri...
Dalam aku menempuh kehidupan pada zaman sekarang,terlalu banyak pekara yang menguji IMAN...Terlalu banyak pilihan..sampai aku sendiri tidak pasti..yang mana jalan yang benar & yang mana jalan yang salah..andainya aku pernah memilih jalan yang salah..KAU ampunkanlah dosa2 ku..& KAU berikanlah aku HIDAYAH sebagai petunjuk jalan yang benar & pilihan yang betul...
“Jalan yang sempit yang membawa kepada kehidupan..jalan yang luas yang menbawa kepada kehancuran..ramai orang yang melalui jalan yang luas itu..sedikit orang yang melalui jalan yang sempit itu”...Inilah kebenaran dalam kehidupan..cume kita tak menyedari...hanya kekuatan Iman dapat  melindungi kite dari memilih jalan yang salah..Tapi masih adakah Iman dalam diri kite??
24 Tahun...
Semua orang ade impian tersendiri..aku juga terlalu banyak impian..Alhamdullillah..ade yang tercapai..Bersyukur sangat...Dan aku sentiasa berharap agar hidup aku tidak diuji dengan ujian yang terlalu berat...dah terlalu banyak  aku pendam..tapi hanya berdiam..untuk menafikan realiti...Semoga perjalanan hidupku yang akan mendatang...diberi pentunjuk jalan yang benar...AMIN.....

No comments:

Post a Comment