Tuesday, December 7, 2010

Maal Hijrah 1432....


Assallammualaikum...
Dah masuk tahun baru Islam...hmmm....cepat betul masa berlalu...Tapi ape yang aku dah tunaikan kan sebagai seorang islam?sebagai Muslimah?hmmm....Hanya ALLAH s.w.t yang maha mengetahui...Kadang2  aku tak sedar setiap pekara yang mendatangkan dosa ada bersama aku...khayal dengan setiap nikmat yang ALLAH s.w.t berikan...sehingga aku tersedar semula setelah diberi ujian....hmmm...Dan setiap ujian itu ada hikmah  dan maksud tersendiri...hanya aku sahaja yang perlu muhasabah diri...Aku manusia biasa..tak lepas dari perasaan marah,sayang & Rindu...Kadang2 kita terlena dengan perasaan macam ni...hmmmm...Susah untuk dibahasa kan tentang perasaan...
Semoga tahun baru ini aku sentiasa diberi petunjuk dari ALLAH s.w.t....yang mana yang benar..yang mana yang salah...dan aku yakin ALLAH s.w.t sentiasa bersama aku....HIJRAH kan lah diri ini...

Hijrah itu PERNGORBANAN...
Hijrah itu PERJUANGAN...
Hijrah itu PERSAUDARAAN..
Hijrah itu membentuk PERPADUAN..

No comments:

Post a Comment