Thursday, June 23, 2011

HEART....(From a person for me)

Assallammualaikum...

Hari ni aku duduk rumah jer sebab semalam pergi klinik doktor bagi cuti..hmmm..dah seminggu aku tak sihat N semalam kali ke3 aku pergi klinik...Doktor cakap suhu panas badan aku tinggi sebab tu aku mengalami pendarahan..Harga semua ubat aku RM55 tapi dalam beg duit aku cume ada RM52 jer..hihihi..malunyer..Sue yang teman kan aku pun tak bawak duit..sebab nak cepat..tapi doktor cakap tak per...aku pun bayar duit yang ada jer..TQ doktor...


Semalam akak aku indah ader pesan..minum air kelapa dulu sebelum makan ubat..aku pun meseg seseorang tanya kat mana nak cari air kelapa..tapi die tak reply aper2 pun..tak per lah..salah aku jugak sebab meseg die jer..mgkin aku cume ingat die jer yang dekat dengan aku...Kalau aku meseg akak aku rina yang kat presint 11 atau kawan2 die..InsyaALLAH aku boleh minum air kelapa..Waktu sakit dan susah..barulah kita tau siapa ikhlas kawan dengan kita..hmmm...


Ahamdullillah..hari ni aku dah ok sikit sebab makan ubat malam tadi..pagi2 sue bagi meseg kat aku..'Cik ct,dah bngun blum?mkn la ubat tu.snyi umh kita awk dmam.hu3'..hahaha...lawaklah sue ni..tapi aku tak boleh nak reply sebab kredit tak der..aku memang dah tak tup up sebab dalam masa 2 mingu ni aku akan tukar no hp...hmmm..akak aku indah pun ader meseg tanya pasal kesihatan aku N tanya dah minum air kelapa?..tapi aku tak dapat nak reply jugak..'indah..aku dah ok sikit..air kelapa tak dapat..'...


Terima kasih jugak pada seseorang yang sentiasa bagi semangat kat aku dari dulu...Dan aku akan abadikan kata2 die dihati aku dan semua yang membaca blog ni... :)

HEART....(From a person for me)

 Semalam,hari ini dan esok tak pernah pun hilang dari hidup kita,meskipun semakin berjalan waktu,semakin jauhlah ia.Namun,bekas-bekasnya sentiasa ada...selagi kita bernyawa.Kita berada di sini...di tempat kita pada hari ini pun kerana peristiwa semalam...dan kita berada di mana-mana jua pada esok hari pun...kerana peristiwa hari ini..

Bila diri diuji,kembalilah kepadaNya....beristighfar,berdo'a kerana DIA Ya Mujib...panjatkan munajat cinta padaNyaYakinkan hati bahawa setiap ujian yang datang terselit hikmah di sebaliknya..


Bila terasa kehilangan,kembali pada diri.Mungkin kita terlalu ego atau ada membuat kesilapan pada seseorang....lalu ujian ini sebagai didikan untuk kita kembali menghayati diri sebagai seorang hamba.Mungkin pernah suatu ketika kita tak pernah menghargai anugerah yang sedikit,lalu kita diajarkan erti 'menghargai' melalui'kehilangan'.


Bila hati disakiti,jangan cuba lagi ke tempat yang boleh membuat jiwa terluka..cukuplah..jangan lagi ke tempat itu jika hati tak terdaya,kerana tak semua orang punya kekuatan hati untuk menghadapi semua itu.

Bila hati disakiti,berundurlah...dan jangan lagi hadir dalam hidup insan yang menyakiti hati kita,jika itu membuat jiwa terluka...cukuplah,pergi saja dan jangan datang lagi dalam hidupnya..kerana nanti bimbang jika hati terluka lagi..

Bila hati disakiti,carilah teman atau sesiapa saja yang mampu menenangkan jiwa dan membantu memotivasikan hati...sebaik-baik teman ialah yang membawa ingat padaNya sebab semua ujian,musibah itu datang daripadaNya dan kepadaNya jua kita kembali...semoga jiwa terubat dengan nasihat dan kejujuran mereka.

No comments:

Post a Comment