Thursday, June 2, 2011

Satu CINTA..


Sayup terdengar hujan mencurah ke bumi..Dingin terasa memecah kesunyian malam..Dan aku di sini sendiri dibaluti resah..Dibayangi sesal yang tak sudah..
Renung ke langit sepi tiada purnama..Di dalam kelam ku lihat bayangku sendiri..Terpaku membisu tanpa suara dan segala..Apa petanda?..Apa rahsia?..
Oh Tuhanku Yang Maha Esa..Maha Pengasih Maha Pemurah..Andainya malam yang begini..Memberi pengertian untukku..Mencari hidayahMU...
Maka kutadahkan setulus..Pengampunan dan pengharapan..Untuk aku menebus dosa...dosa semalam..
Cukup setakat ini... aku merasa..Terasing terhukuman dalam sengsara..Balasan dari kehancuran..Yang aku ciptakan..
Dan kini aku mengerti..Antara dosa pahala..Yang mana lebih utama..Dalam meniti hidupan dan hari kematian..

ANDAI MALAM INI SATU PERINGATAN..BERSYUKURKU PADA ILLAHI..ANDAI MALAM INI SATU KESUDAHAN..  KU PINTAKAN..SATU PENGADUAN..BUATKU MENGUCAPKAN..KALIMAH TERAKHIR..

http://www.youtube.com/watch?v=YCdrTVe5Q38&feature=related    (SATU CINTA)

No comments:

Post a Comment