Thursday, June 9, 2011

Tafakur..


Dikeheningan malam..Tafakur di kesyahduan..merindui janjiMU Tuhan..Bantuan diperjuangan..Ku titiskan airmata..Taubat segala dosa..Moga terangkat penghijap kalbu..Antara KAU dan aku…
Ya ALLAH..Ya TUHANKU..Ku sujud pada kudratMU..ku serahkan jiwa raga ku..pada Takdir iradhat-MU..Pimpinlah daku dalam redhaMU..Kasihi daku dalam rahmatMU..Hanya padaMu aku mengadu..Ya ALLAh Ya Tuhan ku..

http://www.youtube.com/watch?v=TEcF5EmHpB4&feature=related

Hmmm...Tibe2 aku tersentuh sangat dengan lirik lagu ni selepas solat subuh tadi...:(..Memang mendalam sangat liriknya..

Hari ni dah masuk 7 Rejab dan hari ni masuk hari ke 4 aku dapat menunaikan puasa sunat Bulan Rejab..Alhamdullillah..Walaupun banyak ujian yang datang pada aku..Tapi itu semua hanya ujian dunia..tipulah kalau aku tak kecewa aper yang telah terjadi..dan aku memang sangat kecewa..mungkin kesabaran aku belum cukup kuat..

Alhamdullillah...Berkat nasihat dan motivasi dari seseorang..aku boleh menerima semua yang terjadi dengan redha..dah lama dia nasihat kan aku..cuma aku masih tidak nampak kebenaran yang sebenar..hmmm..Mungkin die seorang lelaki yang faham tentang lelaki..Cume aku masih sabar dan diam dengan aper yang telah terjadi..

Aper yang terjadi mungkin ada hikmah dari NYA..Dan aku dah redha dan maafkan aper yang telah terjadi antara die dan aku..Dan yang tinggal hanya antara dia dan Allah..sesungguhnya Allah swt itu maha pengampun..Walaupun sesaat kita lupakaNYA tetapi sesaat pun Allah swt tak pernah lupekan kita...Dan aku sentiasa mendoakan kebahagiaan die..AMIN




No comments:

Post a Comment