Tuesday, May 10, 2011

ACB vs Panas

Salam….Dah seminggu  Negara kita mengalami cuaca yang amat panas…ader artikal yang mengatakan keadaan cuaca panas ini hanya bersifat sementara dan dijangka berakhir dalam masa seminggu lagi. Keadaan panas ketika ini sehingga menjangkau suhu 36.2 darjah Celcius adalah disebabkan Ribut Tropika Aere yang dikesan di utara Filipina yang meniup angin dari arah Barat Daya ke negara ini.Huhuhuhu…seminggu lagi??hmmm..Semoga kita semua terima ujian dari ALLAH swt ini dengan redha…Mungkin ade hikmah disebaliknya…
Dalam keadaan cuaca panas ni..mesti ABC dengan CENDOL hangat dipasaran..hahaha…Memang pun..Paling lawak budak2 rumah aku…Asal semua dah balik rumah..masing2 teringin ABC dengan CENDOL..termasuklah aku…Aku lah yang paling teringin sangat…Ader jugak yang hantar gambar ABC yang ader aiskrim kat aku…lagilah aku teringin…(sampai hati )tapi nak buat macam mana kan..Kami semua tak der kenderaan…Tapi untuk menghilangkan semua ingatan pada ABC dengan CENDOL..Aku pun buat Milo ais…jadilah…janji sejuk…huhuhu..
Kepada semua..banyak2 lah minum air & jage kesihatan baik2…Paling penting..banyak kan bersabar bila kita dalam keadaan cuaca panas…
P/S :Kepada Cik Sue..nanti saya buatkan Milo ais hari2 untuk awak…kalau panas lagi..nanti kita tido jer dalam peti ais tu… :D
 

No comments:

Post a Comment